„Viața secretă a marilor scriitori”, de Robert Schnakenberg - Andrei Cimpoieș

     Abia am așteptat să îmi vină și mie rândul să scriu aici, deoarece am citit o carte ce mi-a stârnit interesul începând de la titlu și copertă. De aceea nu pot spune că m-a dezamăgit conținutul. Ideea în sine a cărții este interesantă: autorul citește biografii și autobiografii ale unor autori celebri și mai apoi evidențiază lucruri pe care lumea nu le știe despre respectivii scriitori. Vă las aici o poză cu descrierea mai detaliată a cărții.

     
    Colecția surprinde viața a patruzeci și unu de autori de cărți cunoscute și citite în număr foarte mare. Mie mi-au plăcut viețile aproape tuturor, dar totuși consider că unii nu ar fi trebuit să fie incluși în antologia aceasta pentru că nu au avut evenimente sau aspecte ale vieții mai speciale față de alții.
     La polul opus  se află niște scriitori care au fost atât de dezlipiți de realitatea pe care o știam noi despre ei, încât am fost șocat de ce lucruri au făcut. Cine și-ar bea urina în ziua de azi, ar insista să fie consultat după o ușă în ultimul stadiu al unei boli foarte grave doar pentru că trăiește retras, izolat de adulți sau ar ține un discurs îndelungat despre pârțuri, cu o regină în public? Răspunsurile ar fi J. D. Salinger, Emily Dickinson și Mark Twain.
     Pentru fiecare dintre cei patruzeci și unu de scriitori s-a redactat un scurt rezumat al vieții, în special partea vieții despre care se știe deja de cele mai multe ori și mai apoi lucrurile interesante, care te fac la propriu să îți spui în minte „De ce ar face cineva asta?”, „Asta chiar e dezgustător și nu știu ce a fost în capul lui.” sau „Asta chiar e ciudat.”.
     Nu știu ce defecte i-aș putea găsi cărții, totuși descrie foarte captivant viețile unor oameni care au ajuns figuri importante în istoria literaturii.
     Știu că am scris puțin peste trei sute de cuvinte, însă este mult mai greu să vorbești despre o antologie, decât despre o carte ce are acțiune, pesonaje. Sper că totuși v-am făcut curioși de această carte și că o veți citi și voi!



Comentarii

  1. O carte pe care abia aștept să o citesc și eu!!! ♥

    RăspundețiȘtergere
  2. Volumul despre care ai scris mă interesează și pe mine și, dacă e să judec după semnele de carte colorate care se văd în fotografie, aș spune că ai citit atent, aplicat.

    Cred că ar fi foarte util dacă ai include în prezentarea cărții o listă a personalităților de care se ocupă Robert Schnakenberg. Amintești, în trecere, doar trei nume... Cunoșteai, înainte să citești cartea, ceva din ce scriseseră ei? Cum s-a schimbat perspectiva ta asupra autorului respectiv după ce ai citit ,,dezvăluirile” pe care le face Robert Schnakenberg?

    De asemenea, nu mi-e clară miza cărții: vrea doar să șocheze prin evidențierea unor amănunte scandaloase sau e mai mult la mijloc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu știam mai nimic despre autorii respectivi, căci nu i-am citit. Sincer, mă așteptam la unele lucruri despre ei prezentate în carte. Autorul a menționat și lucruri scandaloase chiar ca să șocheze, pentru că, după cum spune în prefață, la școală învățăm lucrurile cotidiene, obișnuite despre ei. Nu mi s-a schimbat părerea despre scriitori, deoarece încă de la început m-am așteptat să aflu lucruri de acest gen.

      Ștergere
  3. Cartea pare interesanta (mai ales datorita copertii). Mi-a placut prezentarea pe care ai facut-o si m-a convis ca romanul merita citit. Insa nu inteleg de ce ai tinut sa te scuzi prin afirmatia de la final legata de numarul de cuvinte. Atata timp cat ai reusit sa faci o treaba buna , nu cred ca mai conteaza atat de tare numarul de cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Și pe mine m-a atras încă de la copertă cartea. :)

      Ștergere
  4. O prezentare interesantă despre o carte care pare interesantă. Îmi place. Cred ca o sa citesc cartea. Ai fost destul de convingător. Și chiar nu era necesar sa te scuzi in legătura cu numărul de cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut prezentarea ta,și chiar nu trebuia sa te plângi in legătura cu numărul de cuvinte.Chiar dacă ai scris mai puțin,oricum m-ai convins sa o citesc.Mi se pare foarte interesantă aceasta idee,și vreau sa citesc ceva nou,asa ca sunt sigura ca aceasta este cartea perfecta. =)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ți-o recomand, dar s-ar putea ca unele lucruri sexuale din carte să nu îți placă, cum nici pe mine nu m-au impresionat.

      Ștergere
  6. Lucrul care mi-a placut cel mai mult la postarea aceasta, este acela ca ti-ai exprimat destul de bine opinia ta fata de carte, ceea ce eu apreciez. M-ai convins (primul care a facut asta) sa ma apuc sa citesc cartea. Succesc in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că am reușit să îți captez atenția și că te-am convins să citești cartea. :)

      Ștergere
  7. Îmi dau seama că ți-a plăcut cartea doar din numărul de post stickere pe care le-ai folosit! Apreciez sinceritatea, succes în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Poza am făcut-o abia când începusem să citesc cartea, de atunci s-au adunat mult mai multe semne.

      Ștergere
  8. Imi place felul cum te-ai exprimat si sincer,cartea mi se pare cam ciudata(cred ca aproape tuturor li se pare la fel) insa daca tie ti-a placut,nu vad nimic rau in asta).Bravo pentru ca ai incercat sa scoti esentialul din aceasta carte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Oamenilor li se pare ciudată cartea doar pentru că majoritatea dintre ei nu au citit cartea, presupun. Nu poți spune cu tărie despre carte că e ciudată. Nu ea este așa, ci viețile scriitorilor au fost ciudate.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ioana Pârvulescu - ,,Inocenții” (Sabina Iacoban)

Sharon M. Draper – „Din capul meu”, de Bogdan Rusu

,,Wolf Hollow” - Lauren Wolk