Robert Schankenberg - ,,Viața secretă a marilor scriitori"

                                    
                      ,,Viața secretă a marilor scriitori” este o carte dedicată celor mai talentați autori care trăit, totodată, și o viață tumultoasă și plină de peripeții despre care nu mulți au avut curiozitatea de a se informa. 
                        În momentul în care am auzit titlul cărții, mă așteptam la niște povești ireale create de fani înfocați. Una dintre poveștile la care mă așteptam era următoarea: William Shakespeare și Virginia Woolf se împrietenesc în Vestul Sălbatic și ajung să jefuiască bănci în anii '70 în Texas. Pentru că așteptările mele erau, poate, prea fantastice, autorul mi-a demonstrat că mă înșel scriind o carte inspirată din biografiile celor mai mari simboluri ale acestei lumi, lume numită: Cărți. Cartea este fragmentată în mai multe capitole, fiecare capitol însemnând o viață a unui om, una mai interesantă ca alta.          
                         Un aspect important pentru mine este faptul că autorul a avut curajul de a scrie fără perdea. El a zis lucrurilor pe nume, iar eu am apreciat asta: nu mulți scriitori au curajul să scrie în acest mod deoarece se tem de ce va zice lumea. Am fost surprins de foarte multe ori pe parcursul lecturării acestei cărți deoarece am recunoscut câteva din operele celebre ale unor autori celebri. Știind cât de complexe, bine gândite și cât de captivante sunt cărțile acestor scriitori, eu mă gândeam că și ei sunt persoane educate, cuminți și la locul lor, dar înca o dată am fost departe de adevăr. Chiar și cei mai mari scriitori pot fi needucati sau iresponsabili, asa că din toată această mare de curiozități, eu le-am extras pe cele mai interesante în ideea că vă voi face să cititi cartea:

ȘTIAȚI CĂ....?
-         Se zvonește că nu Shakespeare a scris operele sale, cică a plătit anumite persoane pentru a scrie in locul său.
-         Tot Shakespeare nu știa să își scrie propriul nume și în testament s-a semnat de 6 ori diferit.
-         Lord Byron a avut un copil cu propria lui soră.
-         Toată familia Bronte a murit de tuberculoză.
-         Emily Dickinson nu a văzut niciodată marea, deși a scris două poeme despre mare.
-         Lewis Carroll a înventat tricicleta și stiloul electric.
-         Numele real al lui Mark Twain este Samuel Langhorne Clemens.
-         Oscar Wilde și cu Bram Stocker s-au luptat pentru Florence Balcombe și Oscar Wilde a obținut mâna fetei stricând prietenia cu autorul romanului ,,Dracula”.
În concluzie, mie mi-a plăcut cartea și ideea autorului. Chiar vă recomand să o citiți pentru că nu veți regreta.

David Nica

Comentarii

  1. Un articol foarte frumos. M-ai impresionat inca o data. Partea mea preferata a fost cea cu stiati ca, deoarece a dezvalui lucruri despre unii autori(pe care ii stiu sau nu) foarte interesante. Sunt sigur ca intr-un viitor apropiat am sa ma apuc si eu de carte

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am reușit sa te surprind, dar sunt curios: când te-am mai surprins?

      Ștergere
  2. Chiar mi-a plăcut acest articol,David! A fost o idee foarte buna sa adaugi partea cu “Știați,ca..?”, pentru ca mi-ai dezvăluit câteva lucruri neobișnuite despre autori celebri și chiar prin acest fapt m-ai făcut curioasa sa văd ce mai pot afla despre altii.Cu siguranța voi citi cartea!=)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru comentariu și ma bucur ca te-am convins sa citești cartea

      Ștergere
  3. Făcând o comparație între postarea ta și cea a lui Andrei, amândouă punctează in mare aceleași aspecte. Însă a ta e mai provocatoare și dezvolți mai bine niște idei care mi se par esențiale in interpretarea cartii( de exemplu părerile noastre preconcepute despre anumiți autori). Din nou, partea cu Știați Ca... e foarte inspirata. Ceea ce e trist e ca n-ai imagini.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca îți place partea cu ,,Știați ca...?”. Și mie îmi pare rău ca nu am imagini dar deja întârziasem cu postarea așa ca nu mai puteam pierde timpul

      Ștergere
  4. Mi se pare o prezentare bine pusa la punct, avand in vedere faptul ca aceasta carte nu are o actiune propriu-zisa, ci doar foarte multe sectiuni de "Stiati ca...?". Ai fost scurt si la obiect, ai fost subiectiv si ai reusit sa atragi atentia cititorului. O intrebare am: daca ai citit vreo carte a (macar) unuia dintre autorii despre care ai citit, ai gasit vreo corespondenta intre felul de a scrie si viata lor, descrisa prin prisma lui Robert Schankenberg?
    P.S.nu stiu daca asa e si pe calculator, dar mie pe telefon fontul imi apare de diferite marimi, iar spatiile dintre cuvinte sunt ba mari, ba mici.
    Oricum, bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Una dintre cărțile pe care le-am citit a fost ,, Aventurile lui Tom Sawyer “ și la cum a fost prezentată viața protagonistului din carte mi se pare ca Mark Twain și-a prezentat o parte din viața prin prisma acelui roman

      Ștergere
  5. Mi-a placut foarte mult postarea ta. Ai reusit sa prezinti cartea foarte bine si mi se pare ca sectiunea de "stiati ca " te-a avantajat. Ideea ta de la inceput, cea despre Shakespeare si Virginia Woolf a fost cireasa de pe tort pentru mine. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ma bucur ca ti-a plăcut și da și mie mi s-a părut amuzanta parte cu Shakespeare și Virginia Woolf:)))

      Ștergere
  6. Articolul mi-a placut mult si mi s-a parut bine scris. Trebuie sa recunosc ca titlul m-a condus la aceeasi impresie gresita asupra ideii de la baza cartii. De asemenea, mi se pare foarte interesant sa vorbesti intr-o singura carte despre viata unor scriitori importanti, astfel reusind sa faci o comparatie intre modul lor de a trai si ceea ce creeaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca mai este cineva care a avut aceeași prima impresie asupra titlului precum mine

      Ștergere
  7. Este o analiză ă cărții foarte subiectiva. Imi place mult integrarea părții de ,,Știați ca...?" in acest comentariu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțimesc de comentariu. Partea de ,,Știați ca...” văd ca a fost agreata

      Ștergere
  8. Mi-a placut comentariul asupra cartii si mi s-a parut intrigant acel paragraf in care ai comparat vietile pline de peripetii ale autorilor cu operele foarte bine scrise ale lor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de comentariu. Ma bucur ca ai luat in seama altceva in afara de ,,Știați ca...?”

      Ștergere
  9. Buna, David! Prezentarea ta a fost scurta si la obiect, dar m-a convins sa citesc cartea, desi sigur se putea mai mult. Care a fost paragraful tau preferat? Ce te-a facut sa alegi cartea aceasta? Ce intamplare din carte te-a facut sa iti creezi o opinie/imagine asupra ei?... Paragraful cu 'Stiati ca...?' m-a surprins cel mai mult, ATAT DE MULTE LUCRURI PE CARE NU LE STIAM DESPRE ACEI AUTORI!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer sa fiu nu am un paragraf preferat deoarece e o carte divizata in mai multe părți de Știați ca. Oricum mulțimesc de comentariu

      Ștergere
  10. Foarte interesant si bine structurat ! 10 din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mi-a placut felul cum te-ai exprimat si cum ti-ai asezat in pagina ideile si ca si celorlalti partea aceea cu :Stiati ca?..Cred ca informatiile despre autori sunt foarte importante pentru ca ne dam seama de personalitatea lui si despre viata acestuia..Oricum,felicitari pentru straduinta si pentru ca ai citit cartea!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-a placut foarte mult comentariul tau.Este bine gandit si structurat si destul de interesant incar sa mi starneasca interesul.Am admirat punctele pe care le-ai respectat in infiintarea acestei lucrari siprezentarea a catorva curiozitati .Doresc sa lecturez romanul prezentat de tine in viitorul apropiat si sa descopar singura secretele unor oameni cunoscuti.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  13. Prezentarea ta e bine structurata si ofera suficiente informatii despre carte pentru a o face atractiva. Mi s-a parut foarte interesant ca vietile unor autori care au scris romane despre rafinament, politete si buna crestere, sunt prezentate fara sa fie omis vreun detaliu care sa demonstreze cat de diferiti sunt oamenii in comparatie cu propriile personaje. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Este o analiza buna. Îmi place partea cu Știați ca. Felicitări pentru munca depusă!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ioana Pârvulescu - ,,Inocenții” (Sabina Iacoban)

Sharon M. Draper – „Din capul meu”, de Bogdan Rusu

,,Wolf Hollow” - Lauren Wolk