"High Fidelity", de Nick Hornby - Luchian Matei


Imagini pentru high fidelity nick hornby

Aș vrea să încep această prezentare spunându-vă un lucru despre mine: sunt un cititor leneș.
Când încep să citesc un roman și dau de o descriere,fie: 
1)Mintea mea se duce în toate părțile, numai la carte nu;
2)Citesc fără să înțeleg nimic;
3)Mă opresc din citit cu totul.

Acestea fiind spuse, cred că am găsit cartea perfectă pentru mine. Nu știu ce are, dar ,,High Fidelity"
e una din puținele cărți care a reușit să mă captiveze și să nu mă lase să o pun deoparte. Cred că o parte se datorează faptului că în carte se vorbește mult despre muzică. Probabil că ați intuit, dat fiind coperta cărții. Numai că, după mine, contează și felul în care se vorbește despre ea. 

Rob, personajul principal și cel ce dictează toată acțiunea, vede muzica precum o necesitate: practic, noi nu putem trăi fără ea. Pentru el, muzica e viața lui, chiar trăiește din asta, având propriul lui magazin (falimentar, ce-i drept) de discuri. Chiar pot să mă asemăn lui, și cred că asta m-a făcut să citesc acest roman. Pe lângă faptul că îi place muzica, Rob are și un caracter plăcut mie: mereu mi-a plăcut genul ușor ironic, dar serios de om și mă bucur că întâmplările au această tentă. Că veni vorba de întâmplări: ce se întâmplă în carte?

Rob Fleming este un personaj atipic. El își descrie viața numai în "Top Five"-uri : "Top Five al celor mai memorabile despărțiri", "Top Five  melodii de dragoste de The Miracles", "Top Five al benzilor desenate minunate din copilărie" (aș putea continua o vecie). El își dezvăluie o bucată din trecutul lui și relațiile lui dureroase, ajungând apoi în prezent. Tocmai s-a despărțit de Laura, și acum el caută o soluție pentru a se împăca cu ea, sau pentru  a găsi pentru altcineva,totul în timp ce conduce Championship Vinyl, magazinul lui. Sună simplu, numai că acțiunea pare foarte reală, făcandu-ne pe noi, cititorii, să simțim emoțiile lui Rob.

Aș vrea să spun că înainte să mă apuc să citesc acest roman, nu mă așteptam la un SF cu monștrii intergalactici sau o carte fantasy cu prinți și prințese, însă nu mă așteptam nici să asist la viața unui adult în distres. Mă gândeam că va fi o carte ușor cinică și amuzantă (si chiar este!), dar unele teme din carte sunt foarte serioase. Aș vrea să vă spun mai multe, dar după aceea nu ar mai avea sens să citiți romanul. Ce pot să vă spun, însă, este ce cred eu despre acest roman.

Am gânduri foarte bune despre această carte. Autorul face o treabă foarte bună ilustrând viața ca adult: avantajele și dezavantajele de a avea o slujbă, oamenii care ne înconjoară si relațiile pe care le stabilim cu aceștia. Toate ne influențează. Însă, trebuie să avem grijă, nu trebuie să lăsăm toate aceste lucruri să ne depășească. Trebuie să ne găsim momente care să fie numai ale noastre și care să ne despartă, pentru scurt timp, de problemele noastre sau, în cazul lui Rob, să găsim melodia potrivită.


Imagini pentru high fidelity nick hornby



Un mic pont: știu că puțin ceai se servește perfect cu o carte, numai că eu am savurat ,,High Fidelity"
cu puțin jazz. Vă recomand și vouă acest lucru.

Lectură plăcută!




Comentarii

  1. In opinia mea ,lectura descrisa mai sus trezeste oricarui cititor un interes obiectiv.
    M-a bucurat sa aud ca o carte care are tema muzicii ,pentru ca subiectul ma pasioneaza.Exprimarea prezentarii a fost una corecta ,iar structurarea revela ideea ca autorul este un om inteligent.
    Chiar daca am observat greseli gramaticale irelevante, in unele locuri, am avut grija sa le semnalez direct autorului.Cu toate acestea ,aceasta prezentare face aproape orice adolescent contemporan sa isi doreasca sa citeasca respectiva carte.
    Felicitari pentru descriere si exprimare ,chiar mi-ai starnit interesul de a citi cartea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru comentariu și îmi pare bine că ți-a plăcut!

      Ștergere
  2. O prezentare foarte frumoasa Matei . Imi place gustul tau in muzica si mi se pare ca ce ai scris este foarte bine punctat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoasa prezentarea! Chiar mi-a placut si citind-o m-a relaxat. Continua tot asa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare bine că postarea mea te-a relaxat și mulțumesc pentru apreciere!

      Ștergere
  4. O prezentare succintă si foarte interesanta. Ti-ai exprimat liber opinia, ceea ce eu apreciez. Pare o carte interesanta si care merită citita (concluzie pe care am luat-o dupa ce am citit prezentarea ta). Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce pot sa spun? Chiar mi-a plăcut. E uimitor cum unii, cărora nu le place sa citească, găsesc o carte care sa le schimbe gusturile. Am mai auzit de aceasta carte, însă titlul nu prea m-a atras. Acum, după ce am citit prezentarea ta, pot spune ca va fi undeva in topul viitoarelor lecturi. Felicitări! Ai făcut o treaba buna! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apreciez mult comentariul tău și, ce pot spune mai mult decât "Lectură plăcută"!

      Ștergere
  6. Dupa cum ti-am si zis, postarea ta chiar m-a surprins, in sensul bun al cuvantului. Nu m-a plictisit deloc si consider ca e una printre cele mai bune.Bravoo

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos scris! Mă bucur că ți-am dat cartea de Secret Santa. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, o dată pentru comentariu, și încă o dată pentru carte. ;)

      Ștergere
  8. In primul rand, vreau sa-ti spun ca si eu sunt la fel ca tine(la citit).Nu-mi place deloc sa citesc.Cu toate acestea, reusesc ,din cand in cand, sa mai citesc cate o carte.
    Postarea ta mi-a placut pentru ca s-a vazut ca tu ai scris-o,dar si ca structura a fost bine organizata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că nu sunt singurul căruia cititul nu-i surâde și îți mulțumesc pentru comentariu!

      Ștergere
  9. M-ai uimit cu recenzia, legată, bine scrisă și complexă. Chiar dacă n-am citit cartea(probabil că o s-o citesc) se vede cât de frumos și elaborat ai scris. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper că am ajuns să te conving să citești cartea, Andrei, și apreciez ce mi-ai scris!

      Ștergere
  10. Mi se pare ca e una dintre cele mai bune postari,cu un subiect complex..te-ai gandit foarte bine si asta conteaza foarte mult,deci pot sa-ti spun doar BRAVO!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ioana Pârvulescu - ,,Inocenții” (Sabina Iacoban)

Sharon M. Draper – „Din capul meu”, de Bogdan Rusu

,,Wolf Hollow” - Lauren Wolk