Bătrânul și marea 

                                                                   DErnest Hemingway 

-gandit si scris de Rusu Cosmin-




"Bătrânul și marea" este o carte scrisă de Ernest Hemingway în anul 1953.Romanul surprinde un bătrân pe nume Santiago, care trăiește în Cuba și care își câștigă traiul pescuind, dar ghinionul acestuia de a nu prinde nimic zile întregi îl face să fie ridiculizat da mai toată lumea din sat, mai puțîn de Manolin, un băiat cu care se înțelege foarte bine.Santiago, fiind supărat că nu a prins nimic, s-a decis să iasă în larg cu speranta să prindă un pește mare.Acest bătrân este pasionat și de baseball, fiind fan echipei New York Yankees și în același timp și fan al "mărețului DiMaggio", care devine opentru bătrân un model. Aceaste legutara cu DiMaggio poate fi explicata prin faptul că tatăl jucătorului este la fel că Santiago, un simplu pescar.


Deși la prima vedere nu pare să fie o carte grea, nu este deloc una ușoară. Cartea poate fi descrisă într-o singură frază : Un bătrân pescar pe nume Santiago pleacă în largul mării pentru a prinde ceva, dar se întoarce cu mâna goală din cauza rechinilor care I-au mancat peștele.Nu s-a întors chiar cu mâna goală pentru că din acel animal nu a rămas decât scheletul, care stârnește admirația sătenilor.


Acest volum este scurt că mărime și se citește repede, în mai puțîn de o zi. Intâmplarea suprinde lupta omului cu natură, o lupta grea, dureroasă și pe care omul este nevoit să o ducă.Deoarece Ernest Hemingway a fost și reporter, romanul este unul simplu și la obiect, nu unul care să se întindă pe sute de pagini în care să se prezinte zeci de personaje.Surprinzând numai esențialul, autorul reușește ssa captiveze și cititorii nu foarte harnici și pasionați, cum sunt si eu.


„Când însă își puse în joc toată forță, trăgând din răsputeri, și păru că merge bine, peștele se apropie o bucată, dar se întoarse iar și se îndepărta înotând.
- Măi pește - glăsui bătrânul - tu tot ai să mori. Vrei să mă ucizi și pe mine?! Așa n-am făcut nimic - se gândi bătrânul
La ocolul următor, bătrânul fu cât pe ce să-l răpună. Dar peștele se întoarse iarăși și se îndepărta înotând agale.
«Mă omorî, mai pește» - zise în gând bătrânul. Dar e dreptul tău. De când sunt, n-am văzut ceva mai mare, mai frumos, mai potolit sau mai de soi decât ține, mai frate! Hai și omoară-mă, mai frate! Hai și omoară-mă! Care pe care, nu-mi pasă!"



" Un om poate fi nimicit dar nu înfrânt " este replică mea favorită din carte pentru că suprinde perseveranța lui Santiago, dar este și un motto foarte bun.


Deci Așadar, cartea mi se pare una bună și îi acord un delta (Δ) pozitiv.

Comentarii

  1. Dupa cum ai descris o ,pare o carte cu un subiect simplu in care se transmite clar si direct intentia autorului.Aş citi cartea ca sa vad cum este prezentata lumea de atunci din acea zona a lumii.Cred ca ti a iesit bine si ai punctat ce trebuia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pare o carte interesantă. Ma bucur ca ai citit-o și sper ca ți-a plăcut. E o prezentare buna și din partea ai nota 10.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este o carte interesanta ! Mulțumesc de comentariu :)

      Ștergere
  3. Mi-a placut foarte mult ce ai scris despre aceasta carte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Recenzia ta a fost destul de buna, la obiect si bine sustinuta cu exemple. Pe mine m-ai convins!

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place materialul tău, Cosmin. M-ai convins să citesc și eu cartea. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a plăcut foarte mult cum ai redactat și prezentat cartea.Mi-ar fi plăcut să nu-mi fi dat spoiler, dar m-ai făcut să vreau sa citesc cartea

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a plăcut cum te-ai exprimat și ce subiecte ai tratat. Mai convins să citesc cartea și sper să-mi placă și mie atât de mult. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cartea pare cu adevărat interesanta și deși cred ca puteai sa dezvolți puțin, m-ai provocat sa citești cartea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi se pare că am scris cat trebuia, deoarece as fi dat prea mult spoilere

      Ștergere
  9. Într-adevăr este o carte cu un titlu foarte atractiv. Apreciez finalul foarte matematic. Delta pozitiv !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ioana Pârvulescu - ,,Inocenții” (Sabina Iacoban)

Sharon M. Draper – „Din capul meu”, de Bogdan Rusu

,,Wolf Hollow” - Lauren Wolk