"Hobbitul" de J.R.R. Tolkien - Buculei Călin

     John Ronald Reuel Tolkien (J.R.R. Tolkien) s-a născut pe 3 ianuarie 1892 în oraşul Bloemfontein din Africa de Sud şi a murit la 81 de ani pe data de 2 septembrie 1973 în oraşul Bournemouth din Anglia.

     "Hobbitul" este o carte fantasy scrisă în anul 1937 de către J.R.R. Tolkien. În această carte este vorba despre un hobbit pe nume Bilbo Baggins. Acesta pleacă împreună cu Gandalf, care este un mare vrăjitor, şi 13 gnomi (Thorin Oakenshield, care este liderul grupului de gnomi şi care pleacă mai ales pentru a-şi răzbuna tatăl <<omorât de Smaug>>, Fili, Kili, Balin, Dwalin, Oin, Gloin, Dori, Nori, Ori, Bifur, Bofur, Bombur) într-o călătorie. Hobbiții sunt nişte ființe mici de statură care nu au bărbi, care nu fac vrăji, care se îmbracă în haine viu colorate sau care au laba piciorului foarte mare si acoperită de păr castaniu, iar din legende, se ştie că acestora nu le place aventura, însă acesta este convins de Gandalf. Scopul acestora este de a fura comoara lui Smaug, un dragon care a invadat ținutul din Erebor. Pe parcursul călătoriei, Bilbo intră intr-o pesteră. Acolo se află Gollum, o creatură ciudată, care are un inel ce poate face posesorul acestuia sa devină invizibil atâta timp îşi ține respirația. Acest inel îl ajută pe Bilbo sa îi ajute le tovarăşii săi de călătorie în mai multe rânduri. De exemplu, atunci când ajung în pădure şi sunt atacați de nişte păianjeni uriaşi, Bilbo reuseşte să scape şi nu este prins de păianjeni. Ceilalți au fost prinşi, iar Bilbo a reuşit să îi elibereze datorită inelului pe care îl purta la mână.

      Când am cumparat aceasta carte, nu am avut mari aşteptări, căci această carte a fost ecranizată in trei filme : O călătorie neașteptată (28 noiembrie 2012),  Dezolarea lui Smaug (2 decembrie 2013) si Bătălia celor cinci armate (11 decembrie 2014). Eu am văzut toate cele 3 filme înainte să ştiu că există şi o carte, iar acest lucru m-a ajutat să îmi pot imagina peisajele descrise, care nu ăpareau prea des, şi ce se întâmplă in carte.

      Eu aş recomanda aceasta carte acelei categori de oameni cărora le plac călătoriile dar si cărțile fantasy.

Comentarii

  1. Este o analiza interesantă, bine construită și care m-a convins sa citesc aceasta carte. Nota 10 din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt fan fantasy in general, însă cartea pare interesanta. După ce ai citit cartea, cum te-ai raportat la filmele deja văzute?

    RăspundețiȘtergere
  3. Recenzia ta a fost destul de buna, la obiect si bine sustinuta cu exemple. Pe mine m-ai convins!

    RăspundețiȘtergere
  4. E bun articolul. Ai adăugat niste informatii succinte despre carte si despre autorul ei, ceea ce e destul de interesant. Ar fi fost mai bine sa nu faci rezumatul asa de amplu si sa-ti exprimi opinia ta despre carte mai mult si mai concis. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut foarte mult cum ai redactat și prezentat articolul.GJ!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred că toți au auzit de această, însă eu nu. Prezentarea ta m-a făcut să înțeleg (pe scurt) povestea. Frumoasă prezentare, Călin! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred că toți au auzit de această, însă eu nu. Prezentarea ta m-a făcut să înțeleg (pe scurt) povestea. Frumoasă prezentare, Călin! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ioana Pârvulescu - ,,Inocenții” (Sabina Iacoban)

Sharon M. Draper – „Din capul meu”, de Bogdan Rusu

,,Wolf Hollow” - Lauren Wolk